Observatorio de I+D+i UPM

Memorias de investigación
Ponencias en congresos:
First steps in the discovery of patterns in the academic results of telecommunication engineering students in the subjects Analysis of Circuits and Mathematics
Año:2011
Áreas de investigación
  • Ingenierías
Datos
Descripción
In this paper, the results of six years of research in engineering education, in the application of the European Higher Education Area (EHEA) to improve the performance of the students in the subject Analysis of Circuits of Telecommunication Engineering, are analysed taking into consideration the fact that there would be hidden variables that both separate students into subgroups and show the connection among several basic subjects such as Analysis of Circuits (AC) and Mathematics (Math). The discovery of these variables would help us to explain the characteristics of the students through the teaching and learning methodology, and would show that there are some characteristics that instructors do not take into account but that are of paramount importance.
Internacional
Si
Nombre congreso
Research in Engineering Education Symposium 2011
Tipo de participación
960
Lugar del congreso
Madrid, España
Revisores
Si
ISBN o ISSN
978-84-695-2615-6
DOI
Fecha inicio congreso
04/10/2011
Fecha fin congreso
07/10/2011
Desde la página
308
Hasta la página
316
Título de las actas
Proceedings of REES 2011
Esta actividad pertenece a memorias de investigación
Participantes
  • Autor: Wilmar Hernandez Perdomo (UPM)
  • Autor: Jorge Luis Bonache Perez (UPM)
Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Teoría de Aproximación Constructiva y Aplicaciones
  • Departamento: Ingeniería de Circuitos y Sistemas
  • Departamento: Matemática Aplicada a la Ingeniería Técnica de Telecomunicación
S2i 2022 Observatorio de investigación @ UPM con la colaboración del Consejo Social UPM
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNCIDE 2011 (OTR-2011-0236)
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNPACTO (IPT-020000-2010-22)