Memorias de investigación
Ponencias en congresos:
Real-time RGB-D data processing on GPU architecture
Año:2013

Áreas de investigación
  • Procesado y análisis de la señal

Datos
Descripción
In this paper we present an efficient system for real-time RGB-D camera data processing on GPU architecture. Its goal is to improve the depth data accuracy while processing the RGB-D data stream in real time, thus being very attractive for depth-based interactive applications such as gesture recognition for human-computer interaction, 3D scene modeling, etc. The proposed system performs a pixel-wise fusion of depth and color data based on adaptive filtering and background modeling techniques, which guarantees an efficient parallelization on any GPU architecture. Results prove that the average throughput, of around 200 fps, is well below those generally required by RGB-D cameras for real-time operation, despite the significant improvement of depth data accuracy.
Internacional
Si
Nombre congreso
IEEE Conference on Design and Architectures for Signal and Image Processing (DASIP)
Tipo de participación
960
Lugar del congreso
Cagliari, Italy
Revisores
Si
ISBN o ISSN
979-10-92279-01-6
DOI
Fecha inicio congreso
08/10/2013
Fecha fin congreso
10/10/2013
Desde la página
96
Hasta la página
103
Título de las actas
Real-time RGB-D data processing on GPU architecture

Esta actividad pertenece a memorias de investigación

Participantes

Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Grupo de Tratamiento de Imágenes (GTI)
  • Departamento: Señales, Sistemas y Radiocomunicaciones