Memorias de investigación
Artículos en revistas:
How socially derived characteristics of technology shape the adoption of corporate Web 2.0 tools for collaboration
Año:2014

Áreas de investigación
  • Organización de la empresa

Datos
Descripción
Socially derived characteristics (perceptions of individuals about technology-related characteristics) of Web 2.0 tools are not generally taken into account when decisions are made about which systems to use for collaboration in corporate settings. This exploratory research studies the influence of these characteristics-perceived compatibility, social presence, and group supportability-in the adoption of corporate blogs and validates a theory-grounded model with data from 73 employees. The results show that social presence and users' values influence perceived usefulness of corporate blogs and play an important role in their adoption, while existing work practices, prior experience and group supportability do not.
Internacional
Si
JCR del ISI
Si
Título de la revista
Service Business
ISSN
1862-8516
Factor de impacto JCR
0,878
Información de impacto
Datos JCR del año 2013
Volumen
8
DOI
10.1007/s11628-014-0250-1
Número de revista
3
Desde la página
465
Hasta la página
478
Mes
SEPTIEMBRE
Ranking

Esta actividad pertenece a memorias de investigación

Participantes

Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Departamento: Ingeniería de Organización, Administración de Empresas y Estadística