Memorias de investigación
Artículos en revistas:
It's never the same: the role of homogeneity in online services
Año:2014

Áreas de investigación
  • Organización de la empresa

Datos
Descripción
This research aims to study the differences between services sold on the Internet, based on their degree of homogeneity. While travel services are mostly sold online, other customizable services do not enjoy the same success. We carry out an empirical study based on declared intentions, risk perceptions, and actual purchasing behavior. The main findings show that: the degree of homogeneity is an adequate segmentation variable for online services; homogeneous services seem more suited to e-commerce than non-homogeneous services; a relation exists between perceived risk and intention to buy services online; and the scope of some traditional classification variables needs narrowing.
Internacional
Si
JCR del ISI
Si
Título de la revista
Service Business
ISSN
1862-8516
Factor de impacto JCR
0,878
Información de impacto
ARTICULO PUBLICADO EN LA REVISTA SERV BUS EN EL AÑO 2014: - INDICE DE IMPACTO (JCR 2013): 0,878
Volumen
8
DOI
10.1007/s11628-014-0249-7
Número de revista
3
Desde la página
453
Hasta la página
464
Mes
SEPTIEMBRE
Ranking
SEGUN JCR 2013: - LUGAR QUE OCUPA EN EL AREA DE "BUSINESS": 0072/0110 (Q3) - LUGAR QUE OCUPA EN EL AREA DE "MANAGEMENT": 0112/0172 (Q3)

Esta actividad pertenece a memorias de investigación

Participantes

Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Innovación, Propiedad industrial y Política tecnológica (INNOPRO)
  • Centro o Instituto I+D+i: Centro de Domótica Integral, CEDINT