Memorias de investigación
Artículos en revistas:
How varies optimal welfare pricing with income distribution? The case of the untolled alternative
Año:2014

Áreas de investigación
  • Ingenieria civil,
  • Transporte por carretera

Datos
Descripción
In this paper a theoretical model in order to obtain the optimal welfare price in a toll highway that competes for capturing the traffic with a conventional road is developed. This model is done for non-usual users who decide over the expectation of free flow conditions. This model is finally applied to the variables we want to focus on: average value of travel time (?) which is strongly related with income, dispersion of this ? and traffic levels, from free flow to congestion. Derived from the results, we conclude that the higher the average ? the higher the optimal price, the higher the dispersion of this ? the lower the optimal price and finally, the more the traffic the higher the optimal toll.
Internacional
Si
JCR del ISI
No
Título de la revista
Transportation Research Procedia
ISSN
2352-1465
Factor de impacto JCR
Información de impacto
Volumen
DOI
Número de revista
Desde la página
413
Hasta la página
422
Mes
SIN MES
Ranking

Esta actividad pertenece a memorias de investigación

Participantes

Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Hidroinformática y Gestión del Agua
  • Grupo de Investigación: Planificación del Transporte
  • Departamento: Ingeniería Civil: Transporte y Territorio
  • Departamento: Ingeniería Civil: Hidráulica, Energía y Medio Ambiente
  • Centro o Instituto I+D+i: Centro de Investigación del Transporte