Memorias de investigación
Ponencias en congresos:
THE TUTORIAL ACTION PROGRAM AT THE ETSI MONTES/UPM IN THE EHEA FRAME: 5 YEARS OF EXPERIENCE IN ERASMUS STUDENTS PROGRAMS
Año:2014

Áreas de investigación
  • Monte

Datos
Descripción
This paper is focused in the 5-years? experience of the Tutorial Action Program from the perspective of Forest Engineering professors and foreign students in the frame of the European Higher Education Area (EHEA). As a consequence of this new situation, the Universidad Politécnica de Madrid (UPM) decided to make an important effort in the last decade to improve their quality educational standards for international students. This fact was developed under an Educational Innovative Project and introduced to new undergraduate and postgraduate academic degrees for Erasmus students, in which were described procedures for defining mechanisms for reception of these students, tutoring action plans and professional advising
Internacional
Si
Nombre congreso
6th International Conference on Education and New Learning Technologies
Tipo de participación
960
Lugar del congreso
Barcelona
Revisores
Si
ISBN o ISSN
978-84-617-0557-3
DOI
Fecha inicio congreso
07/07/2014
Fecha fin congreso
09/07/2014
Desde la página
5567
Hasta la página
5577
Título de las actas
EDULEARN14 Proceedings

Esta actividad pertenece a memorias de investigación

Participantes

Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Economía y Sostenibilidad del Medio Natural
  • Grupo de Investigación: Tecnología de la Madera y el Corcho
  • Grupo de Investigación: Defensa y Aprovechamiento del Medio Natural
  • Departamento: Ingeniería y Gestión Forestal y Ambiental