Observatorio de I+D+i UPM

Memorias de investigación
Artículos en revistas:
Innovations in the video game industry: changing global markets.
Año:2014
Áreas de investigación
  • Ingenierías
Datos
Descripción
The paper examines the video game industry in the perspective of being the paradigm of innovation in digital media and content. In particular, it analyses the response to two main factors that have impacted this industry over the last decade. First, it tracks the evolution of its global market and its emerging geography with the rise of Asia. Second, within this global landscape the paper explores how the changes derived from mobile and on-line gaming enabled major transformations of this industry. From here, some conclusions on the lessons from the evolution of this sector for the whole media and content industries are presented. Key words: games, game industry, video games, mobile games, apps, Asia, China,freemium, free-to-play, mobile, multiscreen, cross-media, smartphones, tablets, virtual goods.
Internacional
Si
JCR del ISI
No
Título de la revista
Communications & Strategies, Nº 94
ISSN
2116-0341
Factor de impacto JCR
Información de impacto
Volumen
DOI
Número de revista
Desde la página
17
Hasta la página
38
Mes
ABRIL
Ranking
Esta actividad pertenece a memorias de investigación
Participantes
  • Autor: Claudio Antonio Feijoo Gonzalez (UPM)
Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Centro o Instituto I+D+i: Centro de Domótica Integral, CEDINT
  • Departamento: Señales, Sistemas y Radiocomunicaciones
S2i 2022 Observatorio de investigación @ UPM con la colaboración del Consejo Social UPM
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNCIDE 2011 (OTR-2011-0236)
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNPACTO (IPT-020000-2010-22)