Observatorio de I+D+i UPM

Memorias de investigación
Ponencias en congresos:
A user profile definition in context of recommendation of open educational resources. An approach based on linked open vocabularies
Año:2015
Áreas de investigación
  • Ingenierías
Datos
Descripción
Open Educational Resources include a diverse range of materials making it the most representative icon arisen within the Open Content movement. Users who access and use OERs could be classified into one of these three groups: instructor, student and self-learner. To provide personalized lists of OERs according to the user profile and personal preferences, the user should be characterized by an open and scalable model. In this paper, an open linked vocabulary is proposed to describe user profiles of the open educational resources, which take into account the challenges and opportunities that an open and extensible platform as the Web can provide to learn about the OER users, and from this knowledge, offer the most appropriate resources
Internacional
Si
Nombre congreso
Frontiers in Education Conference (FIE), 2015.
Tipo de participación
960
Lugar del congreso
Texas, Estados Unidos
Revisores
Si
ISBN o ISSN
978-1-4799-8454-1
DOI
http://dx.doi.org/10.1109/FIE.2015.7344314
Fecha inicio congreso
21/10/2015
Fecha fin congreso
24/10/2015
Desde la página
1
Hasta la página
7
Título de las actas
Frontiers in Education Conference (FIE), 2015. 32614 2015. IEEE
Esta actividad pertenece a memorias de investigación
Participantes
  • Autor: Janneth Alexandra Chicaiza Espinosa (UPM)
  • Autor: Nelson Oswaldo Piedra Pullaguari (UPM)
  • Autor: Jorge Afranio Lopez Vargas (UPM)
  • Autor: Edmundo Tovar Caro (UPM)
Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Departamento: Lenguajes y Sistemas Informáticos e Ingeniería de Software
S2i 2022 Observatorio de investigación @ UPM con la colaboración del Consejo Social UPM
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNCIDE 2011 (OTR-2011-0236)
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNPACTO (IPT-020000-2010-22)