Memorias de investigación
Ponencias en congresos:
Conjoint Analysis of Drivers and Inhibitors of E-Commerce Adoption
Año:2015

Áreas de investigación
  • Psicología del marketing y del comportamiento del consumidor

Datos
Descripción
This study examines motivations and barriers in online shopping behavior. Previous research addresses the study of drivers and barriers using regression analysis, but none of them uses different statistical approaches such as fuzzy-set qualitative comparative analysis (fsQCA). This study compiles as conditions 33 motivations that drive consumers to buy online and 12 barriers that deter them to purchase through the Internet, and analyses their influence on online shopping. The empirical analysis uses responses of 817 Internet users to an online questionnaire. The method includes a previous factor analysis to reduce the number of conditions to 7 motivations (hedonic, product variety, product customization, convenience, price, lack of sociality and internet exclusive availability) and 3 barriers (in-person, risk, delivery), respectively. fsQCA offers insight in the knowledge of online shopping drivers and inhibitors, with relevant implications for theory and practitioners.
Internacional
Si
Nombre congreso
5th Global Innovation and Knowledge Academy (GIKA 2015)
Tipo de participación
960
Lugar del congreso
Valencia (España)
Revisores
Si
ISBN o ISSN
978-84-606-6007-1
DOI
Fecha inicio congreso
14/07/2015
Fecha fin congreso
16/07/2015
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36
Título de las actas
Global Innovation and Knowledge Academy (GIKA 2015)

Esta actividad pertenece a memorias de investigación

Participantes

Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Innovación, Propiedad industrial y Política tecnológica (INNOPRO)
  • Centro o Instituto I+D+i: Centro de Domótica Integral, CEDINT
  • Departamento: Ingeniería de Organización, Administración de Empresas y Estadística