Observatorio de I+D+i UPM

Memorias de investigación
Artículos en revistas:
ACTITUD DEL PROFESORADO DE EDUCACIÓN FÍSICA FRENTE AL APRENDIZAJE COOPERATIVO
Año:2016
Áreas de investigación
  • Ciencias sociales
Datos
Descripción
Cooperative work has several advantages for students. In this research, we expect to nd out Physical Education teachers? attitude towards cooperative learning style and its bene ts according to teachers? educational level and age through a sample of 455 participants, using inferential analysis (Welch and ANOVA). Some data shows signi cant differences based on educational level, since teachers holding degrees in Sports and Physical Activity Science and Physical Education think that cooperative learning improves personal relationship (p=.000) and communication among students (p=.003). In addition, regarding age, younger teachers see cooperative learning as improving social interaction skills (p=.000).
Internacional
Si
JCR del ISI
Si
Título de la revista
Movimento
ISSN
0104-754X
Factor de impacto JCR
Información de impacto
Volumen
DOI
Número de revista
Desde la página
861
Hasta la página
876
Mes
SIN MES
Ranking
Esta actividad pertenece a memorias de investigación
Participantes
  • Autor: Maria Espada Mateos (UPM)
Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Grupo de Investigación Psicosocial en el Deporte
S2i 2021 Observatorio de investigación @ UPM con la colaboración del Consejo Social UPM
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNCIDE 2011 (OTR-2011-0236)
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNPACTO (IPT-020000-2010-22)