Memorias de investigación
Ponencias en congresos:
Fashion brands, social media and consumers? exposure to marketing messages
Año:2016

Áreas de investigación
  • Psicología del marketing y del comportamiento del consumidor

Datos
Descripción
Current research devotes little attention to consumers? perceptions of marketing messages on social media. This study investigates whether consumers? perceptions of fashion brands? social media marketing actions match brands? intended and actual marketing intensity. The findings suggest a big overlap between both, although they also point to some exceptions. Consumers? exposure to social shopping messages is prevalent; the most frequent social media marketing messages from a consumer?s view relate to representational actions, with low volume of engagement-related contents. Additionally, this study proposes specific dimensions of social media marketing activities, in order to improve measurement instruments of social media marketing actions that combine companies? and consumers? perspectives.
Internacional
Si
Nombre congreso
5th International Conference on Strategic Innovative Marketing (IC-SIM 2016)
Tipo de participación
960
Lugar del congreso
Atenas (Grecia)
Revisores
Si
ISBN o ISSN
978-3-319-56287-2
DOI
Fecha inicio congreso
23/09/2016
Fecha fin congreso
26/09/2016
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1
Hasta la página
6
Título de las actas
Strategic Innovative Marketing. 5th IC-SIM, Athens, Greece 2016

Esta actividad pertenece a memorias de investigación

Participantes
  • Autor: Artha Sejati Ananda . UPM
  • Autor: Angel Hernandez Garcia UPM
  • Autor: Lucio Lamberti Politecnico di Milano

Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Innovación, Propiedad industrial y Política tecnológica (INNOPRO)
  • Centro o Instituto I+D+i: Centro de Domótica Integral, CEDINT
  • Departamento: Ingeniería de Organización, Administración de Empresas y Estadística