Observatorio de I+D+i UPM

Memorias de investigación
Artículos en revistas:
Indicadores para la evaluación de la calidad de una asignatura universitaria semipresencial
Año:2016
Áreas de investigación
  • Telecomunicación
Datos
Descripción
The quality of university education has always been a major concern for all participants involved in the teaching-learning process. The ability to objectively analyze the quality of a subject and to diagnose those aspects that have to be improved has become a necessity, and even more, with the arrival of the European Higher Education Area. The subjects that have always been taught in classroom have suffered a substantial transformation, as new methodologies include online support. Besides, there is a major change in the teaching-learning concept, focusing the main role in the student. This entire situation requires new quality models.
Internacional
No
JCR del ISI
No
Título de la revista
VAEP-RITA
ISSN
2255-5706
Factor de impacto JCR
Información de impacto
Volumen
4
DOI
Número de revista
3
Desde la página
129
Hasta la página
140
Mes
SIN MES
Ranking
Esta actividad pertenece a memorias de investigación
Participantes
  • Autor: Jose Luis Martin Nuñez (UPM)
  • Autor: Juan Luis Bravo Ramos (UPM)
  • Autor: José Ramón Hilera (UAH)
Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Tecnologías de la Información y las Comunicaciones (GTIC)
S2i 2022 Observatorio de investigación @ UPM con la colaboración del Consejo Social UPM
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNCIDE 2011 (OTR-2011-0236)
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNPACTO (IPT-020000-2010-22)