Memorias de investigación
Ponencias en congresos:
Theoretical-experimental assessment of braking systems for inclined lifts according to EN 81:22-2014
Año:2016

Áreas de investigación
  • Ingenierías

Datos
Descripción
The inclined lifts, in case of emergency braking, can experience high longitudinal decelerations that can lead to passengers? collisions with lift walls and interior elements. In 2014 the CEN/TC10 WG1 published the part 22 of the norm series 81 with regard to the construction elements and installation of electrical lifts with inclined trajectory. This norm stablishes, amongst other requirements, the maximum and minimum deceleration levels in both longitudinal and vertical directions. Both requirements, in opposite senses and the definition of the braking system, do not cause design difficulties in case of high slopes, but in case of lifts with the slope under a certain level they can be needed, to guarantee the fulfilment of the norm, elements that allow and additional relative displacement between the braking system and the cabin.
Internacional
No
Nombre congreso
XII Congreso de Ingeniería del Transporte
Tipo de participación
960
Lugar del congreso
7, 8 y 9 de junio 2016, Valencia (ESPAÑA)
Revisores
Si
ISBN o ISSN
978-84-608-9960-0
DOI
Fecha inicio congreso
07/06/2016
Fecha fin congreso
09/06/2016
Desde la página
2530
Hasta la página
2539
Título de las actas
Actas del XII Congreso de Ingeniería del Transporte

Esta actividad pertenece a memorias de investigación

Participantes

Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Grupo de Inv. en Seguridad e Impacto Medioambiental de Vehículos y Transportes (GIVET)
  • Centro o Instituto I+D+i: Instituto Universitario de Investigación del Automóvil (INSIA)
  • Departamento: Ingeniería Mecánica