Memorias de investigación
Ponencias en congresos:
Innovation Perception of Knowledge-Intensive Business Services in the Twittersphere
Año:2017

Áreas de investigación
  • Ingenierías

Datos
Descripción
The rapid diffusion of Twitter as a social media tool has made it suitable to be used for big data quantitative research. KIBS and their clients use this platform to share, engage and get information fostering their innovation processes. Using a mix of quantitative and qualitative methods, we have contrasted interviews from nine KIBS with 16702 tweets mentioning the name of these firms. We have focused on understanding the perception and focus of the innovation management strategy in this sector. The digital transformation was found to be the main driver of KIBS innovative activities. We discuss why the importance of digitalization and the way in which large KIBS achieve their innovation objectives, which differs from the practices done by SME. Finally, an agenda for further research is proposed as well.
Internacional
Si
Nombre congreso
Continuous Innovation Network (CINet)
Tipo de participación
960
Lugar del congreso
Postdam Alemania
Revisores
Si
ISBN o ISSN
978-90-77360-20-0
DOI
Fecha inicio congreso
08/09/2017
Fecha fin congreso
12/09/2017
Desde la página
387
Hasta la página
399
Título de las actas
Digitalization and innovation: designing the organization of the future

Esta actividad pertenece a memorias de investigación

Participantes

Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Proyectos y Calidad
  • Grupo de Investigación: Innovación, Propiedad industrial y Política tecnológica (INNOPRO)
  • Departamento: Ingeniería de Organización, Administración de Empresas y Estadística