Memorias de investigación
Artículos en revistas:
Predicting teamwork group assessment using log data-based learning analytics
Año:2018

Áreas de investigación
  • Grupos y equipos laborales,
  • Sistema de gestión de bases de datos,
  • Las tecnologías de la información y la comunicación (tic) en educación

Datos
Descripción
The application of learning analytics techniques to log data from Learning Management Systems (LMS) has raised increasing interest in the past years. Advances in this field include the selection of adequate indicators and development of research frameworks. However, most research has focused on individual students, which has hampered the development of learning analytics for team assessment in collaborative learning contexts. From a four-dimensional view of teamwork, this study proposes a set of log data-based indicators to facilitate group assessment in project-based learning courses, and identify relevant predictors of final project results.
Internacional
Si
JCR del ISI
Si
Título de la revista
Computers in Human Behavior
ISSN
0747-5632
Factor de impacto JCR
3,536
Información de impacto
Datos JCR del año 2017
Volumen
89
DOI
10.1016/j.chb.2018.07.016
Número de revista
Desde la página
373
Hasta la página
384
Mes
DICIEMBRE
Ranking
JCR: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY - SSCI (Q1, 16/135) PSYCHOLOGY, EXPERIMENTAL - SSCI (Q1, 8/85) Scopus SJR: Arts and Humanities - Arts and Humanities (miscellaneous) (Q1) Computer Science - Human-Computer Interaction (Q1) Psychology - Psychology (miscellaneous) (Q1)

Esta actividad pertenece a memorias de investigación

Participantes

Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Centro o Instituto I+D+i: Centro de Domótica Integral, CEDINT