Memorias de investigación
Artículos en revistas:
Barriers and drivers of multi-channel e-commerce: A cross-country examination
Año:2019

Áreas de investigación
  • Comercio electrónico,
  • Organización de la empresa

Datos
Descripción
This study addresses the lack of integrative and cohesive frameworks to study the variables influencing the development of multi-channel e-commerce. This exploratory research proposes a comprehensive and systematic model for the study of the development of multi-channel e-commerce, and further refines the model based on a qualitative study. The study performs a cross-country examination to control for the effect of country-specific characteristics and uses data from interviews to managers of ten Spanish and Argentinian companies from different sectors. The results of the analysis identify the main barriers and drivers of multi-channel e-commerce development, which are discussed in detail. Finally, the study highlights the main contributions from the research and details the implications for theory and practice.
Internacional
Si
JCR del ISI
No
Título de la revista
Revista Dirección y Organización (DyO)
ISSN
2171-6323
Factor de impacto JCR
Información de impacto
Volumen
DOI
Número de revista
68
Desde la página
20
Hasta la página
32
Mes
JULIO
Ranking
SJR 2017 Decision Sciencies (39/40; Q4). SJR 2017: 0,13

Esta actividad pertenece a memorias de investigación

Participantes

Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Departamento: Ingeniería de Organización, Administración de Empresas y Estadística