Memorias de investigación
Ponencias en congresos:
Using Collaborative Learning to Teach WCAG 2.0
Año:2010

Áreas de investigación
  • Ciencias de la computación y tecnología informática

Datos
Descripción
Version 2.0 of the Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) was published in December 2008. WCAG 2.0 has a different language, a different structure and a different rationale to WCAG 1.0. All of these influence how to teach web accessibility. In this paper we present an innovative approach that we have followed in a web accessibility module that is taught at the UPM¿s School of Computing as part of the BEng degree in Computer Science. Our approach combined several teaching methods: traditional lectures, collaborative learning sessions, a short exercise on web site evaluation and, finally, a short project consisting of the development of an accessible web site. In the paper we describe the methods used and the results.
Internacional
Si
Nombre congreso
12th International Conference: Computers Helping People with Special Needs (ICCHP 2010)
Tipo de participación
960
Lugar del congreso
VIENNA, AUSTRIA
Revisores
Si
ISBN o ISSN
3-642-14096-3
DOI
Fecha inicio congreso
14/07/2010
Fecha fin congreso
16/07/2010
Desde la página
400
Hasta la página
403
Título de las actas
Proceedings of 12th International Conference: Computers Helping People with Special Needs

Esta actividad pertenece a memorias de investigación

Participantes

Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Grupo de Investigación en Tecnología Informática y de las Comunicaciones: CETTICO