Memorias de investigación
Ponencias en congresos:
Introducing statistical experimental designs to chemical and industrial engineering using collaborative and problem based learning approach
Año:2010

Áreas de investigación
  • Tecnología química,
  • Recogida de datos

Datos
Descripción
This work describes the use of the Collaborative and Problem Based-Project Based Learning (PBL) methodology in a Statistical Experimental Design course for Chemical and Industrial Engineering students at the School of Industrial Engineering (ETSII) at the Technical University of Madrid (UPM). The objetives, motivation, and the roles of the teacher and the students in the classroom to get a better understanding of the concepts and examples are explained in detail.
Internacional
Si
Nombre congreso
International Conference on Education and New Learning Technologies. Edulearn 2010
Tipo de participación
960
Lugar del congreso
Barcelona
Revisores
Si
ISBN o ISSN
978-84-613-9386-2
DOI
Fecha inicio congreso
05/07/2010
Fecha fin congreso
07/07/2010
Desde la página
1883
Hasta la página
1888
Título de las actas
Proceedings of the International Conference on Education and New Learning technologies. Edulearn 2010

Esta actividad pertenece a memorias de investigación

Participantes

Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Estadística computacional y Modelado estocástico