Memorias de investigación
Ponencias en congresos:
Games based learning for Exploring Cultural Conflict
Año:2011

Áreas de investigación
  • Tecnología electrónica y de las comunicaciones,
  • Ingeniería eléctrica, electrónica y automática

Datos
Descripción
In this paper we discuss the early stage design of MIXER, a technology enhance educational application focused at supporting children in learning about cultural conflict, achieved through the use of a game with an effective embodied AI agent. MIXER is being developed re-using existing technology applied to a different context and purpose with the aim of creating an educational and enjoyable experience for 9-11 year olds. This paper outlines MIXER?s underpinning technology and theory. It presents early stage design and development, highlighting current research directions.
Internacional
Si
Nombre congreso
AISB 2011 Symposium: AI and Games
Tipo de participación
960
Lugar del congreso
York, UK
Revisores
Si
ISBN o ISSN
978-1-908187-03-1
DOI
Fecha inicio congreso
04/04/2011
Fecha fin congreso
07/04/2011
Desde la página
1
Hasta la página
6
Título de las actas
Proceedings of AISB 2011 Symposium: AI and Games

Esta actividad pertenece a memorias de investigación

Participantes
  • Autor: Lynne Hall University of Sunderland, UK
  • Autor: Syaheerah Binti Lebai Lutfi UPM
  • Autor: Asad Nazir Heriot-­¿Watt University, UK
  • Autor: John Hodgson University of Sunderland, UK
  • Autor: Marc Hall University of Sunderland, UK
  • Autor: Christopher Ritter Heriot-­¿Watt University, UK
  • Autor: Susan Jones University of Sunderland, UK
  • Autor: Samuel Mascarenhas INESC-­¿ID, Portugal
  • Autor: Bridget Cooper University of Sunderland, UK
  • Autor: Ana Paiva INESC-­¿ID, Portugal
  • Autor: Ruth Aylett Heriot-­¿Watt University, UK

Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Grupo de Tecnología del Habla
  • Departamento: Ingeniería Electrónica