Observatorio de I+D+i UPM

Memorias de investigación
Ponencias en congresos:
An Optimization Method for an Aircraft Rear-end Conceptual Design Based on Surrogate Models
Año:2011
Áreas de investigación
  • Física química y matemáticas,
  • Ingenierías,
  • Ingeniería aeronaútica
Datos
Descripción
A new conceptual design method is presented that is based on the minimization of a target function subject to some restrictions using surrogates. Specifically, the surrogates are used to speed up the calculation of both the various ingredients of the target function and the restrictions. The surrogates are based on a combination of high order singular value decomposition (resulting from a set of snapshots that are calculated using a computational fluid dynamics solver) and modal interpolation. The method is both flexible and much more computationally efficient than the conventional method, especially if the number of design parameters is large. The method is illustrated considering a simplified version of the conceptual design of an aircraft empennage.
Internacional
Si
Nombre congreso
World Congress on Engineering 2011
Tipo de participación
960
Lugar del congreso
Londres
Revisores
Si
ISBN o ISSN
978-988-19251-5-2
DOI
Fecha inicio congreso
06/07/2011
Fecha fin congreso
08/07/2011
Desde la página
2610
Hasta la página
2615
Título de las actas
Proceedings of the World Congress on Engineering 2011
Esta actividad pertenece a memorias de investigación
Participantes
  • Autor: Sergio De Lucas Bodas (UPM)
  • Autor: Angel Gerardo Velazquez Lopez (UPM)
  • Autor: Jose Manuel Vega De Prada (UPM)
Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Dinámica y estabilidad no lineal en ingeniería aeroespacial
  • Departamento: Motopropulsión y Termofluidodinámica
  • Departamento: Fundamentos Matemáticos de la Tecnología Aeronáutica
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