Observatorio de I+D+i UPM

Memorias de investigación
Ponencias en congresos:
Simulation techniques for design of overhead conductor rail lines for speeds over 140 km/h¿
Año:2011
Áreas de investigación
  • Ingeniería mecánica, aeronaútica y naval
Datos
Descripción
This paper describes the simulation work made for a suburban railway administration as a support tool for the design process of a catenary system. The next paragraphs describe the modeling process and simulation techniques developed to obtain simulations of complete catenary systems concerning overhead conductor rail. It focuses specially on critical zones as overlaps, crossings and transitions between overhead conductor rail and conventional catenary. Also several results are presented which has allowed the railways administration to decide new design solutions as well as to analyze the current collection quality of already installed systems.
Internacional
Si
Nombre congreso
22nd International Symposium on Dynamics of Vehicles on Roads and Tracks (IAVSD 2011)
Tipo de participación
960
Lugar del congreso
Manchester, UK,
Revisores
Si
ISBN o ISSN
978-1-905476-59-6
DOI
Fecha inicio congreso
14/08/2011
Fecha fin congreso
19/08/2011
Desde la página
1
Hasta la página
6
Título de las actas
22nd International Symposium on Dynamics of Vehicles on Roads and Tracks (IAVSD 2011)
Esta actividad pertenece a memorias de investigación
Participantes
  • Autor: José Antonio Chover Alvarez-Monteserin (UPM)
  • Autor: Berta Suarez Esteban (UPM)
  • Autor: Pablo Rodríguez Miranda (UPM)
Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Tecnologías ferroviarias y simulación avanzada
  • Departamento: Ingeniería Mecánica y de Fabricación
S2i 2021 Observatorio de investigación @ UPM con la colaboración del Consejo Social UPM
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNCIDE 2011 (OTR-2011-0236)
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNPACTO (IPT-020000-2010-22)