Observatorio de I+D+i UPM

Memorias de investigación
Ponencias en congresos:
Models for Lateral Dynamic Interaction of High-Speed Trains and Bridges
Año:2011
Áreas de investigación
  • Ingenieria mecanica,
  • Ingeniería civil y arquitectura
Datos
Descripción
In this work a methodology for analysing the lateral coupled behavior of large viaducts and high-speed trains is proposed. The finite element method is used for the structure, multibody techniques are applied for vehicles and the interaction between them is established introducing wheel-rail nonlinear contact forces. This methodology is applied for the analysis of the railway viaduct of the R ?o Barbanti ? o, which is a very long and tall bridge in the north-west spanish high-speed line.
Internacional
Si
Nombre congreso
8th International Conference on Structural Dynamics, EURODYN 2011
Tipo de participación
960
Lugar del congreso
Leuven, Bélgica
Revisores
Si
ISBN o ISSN
978-90-760-1931-4
DOI
Fecha inicio congreso
04/07/2011
Fecha fin congreso
06/07/2011
Desde la página
1172
Hasta la página
1179
Título de las actas
Proceedings of the 8th International Conference on Structural Dynamics, EURODYN 2011
Esta actividad pertenece a memorias de investigación
Participantes
  • Autor: Pablo Antolin Sanchez (UPM)
  • Autor: Javier Oliva Quecedo (UPM)
  • Autor: Jose Maria Goicolea Ruigomez (UPM)
  • Autor: Miguel Angel Astiz Suarez (UPM)
Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Grupo de Mecánica Computacional
  • Centro o Instituto I+D+i: Centro de Seguridad y Durabilidad Estructural y de Materiales (CISDEM). Centro Mixto UPM-CSIC
  • Departamento: Mecánica de Medios Continuos y Teoría de Estructuras
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