Observatorio de I+D+i UPM

Memorias de investigación
Artículos en revistas:
Virtual 3D Support Contents Oriented to Interactive Self-Learning
Año:2011
Áreas de investigación
  • Ingeniería mecánica, aeronaútica y naval,
  • Ciencias de la computación y tecnología informática
Datos
Descripción
In the educational project described in this paper, new virtual 3D didactical contents have been developed to achieve specific outcomes, within the frame of a new methodology oriented to objectives of the European Higher Education Area directives. The motivation of the project was to serve as a new assessment method, to create a link between new programs of study with the older ones. In this project, new rubrics have been developed to be employed as an objective method of evaluation of specific and transversal outcomes, to accomplish the certification criteria of institutions like ABET (Accreditation Board for Engineering and Technology).
Internacional
Si
JCR del ISI
No
Título de la revista
2011 Research in Engineering Education Symposium
ISSN
978-84-695-2615-6
Factor de impacto JCR
0
Información de impacto
Volumen
DOI
Número de revista
Desde la página
241
Hasta la página
246
Mes
SIN MES
Ranking
Esta actividad pertenece a memorias de investigación
Participantes
  • Autor: Maria Luisa Martinez Muneta (UPM)
  • Autor: Gregorio Romero Rey (UPM)
Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Tecnologías ferroviarias y simulación avanzada
  • Departamento: Ingeniería Mecánica y de Fabricación
S2i 2021 Observatorio de investigación @ UPM con la colaboración del Consejo Social UPM
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNCIDE 2011 (OTR-2011-0236)
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNPACTO (IPT-020000-2010-22)