Observatorio de I+D+i UPM

Memorias de investigación
Ponencias en congresos:
Small Projects: A Method for improving Learning
Año:2011
Áreas de investigación
  • Matemáticas
Datos
Descripción
Ideas concerning problem-based learning (PBL) developed after running different experiences in different Spanish Universities, are discussed. The driver for introducing PBL has been the requirement for studying Mathematics by the Engineering students. A methodology hybrid of problem-based learning for Mathematics in Engineering studies is proposed. The model is a combination of formal lectures, practical and laboratory sessions with autonomous small projects.
Internacional
Si
Nombre congreso
3rd International Research Symposium on Problem-Based Learning
Tipo de participación
960
Lugar del congreso
Conventry (Inglaterra)
Revisores
Si
ISBN o ISSN
978-87-7112-025-7
DOI
Fecha inicio congreso
28/11/2011
Fecha fin congreso
29/11/2011
Desde la página
460
Hasta la página
471
Título de las actas
PBL ACROSS THE DICIPLINES: RESEARCH INTO BEST PRACTICE
Esta actividad pertenece a memorias de investigación
Participantes
  • Autor: Francisco Garcia Mazario (UPM)
  • Autor: Alfonsa Garcia Lopez (UPM)
Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Departamento: Matemática Aplicada (E.U. Informática)
S2i 2021 Observatorio de investigación @ UPM con la colaboración del Consejo Social UPM
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNCIDE 2011 (OTR-2011-0236)
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNPACTO (IPT-020000-2010-22)