Observatorio de I+D+i UPM

Memorias de investigación
Artículos en revistas:
Learning strategies to promote entrepreneurship. Case study in the region of Madrid (Spain).
Año:2012
Áreas de investigación
  • Educación,
  • Empleo,
  • Economía regional
Datos
Descripción
Entrepreneurial activity is positioned as the main promoter of technology transfer and innovation with a direct impact on economic development, and learning is considered an important factor in its configuration. In this context, and for the first time, a characterization and analysis is presented with the broad and diverse range of training to promote entrepreneurship in the Community of Madrid. For this purpose, through the project Panorama Laboral 2011, 111 learning strategies related to educational innovation and entrepreneurship have been characterized in Madrid region. The main results indicate a clear link between learning and entrepreneurship and confirm that entrepreneurs primarily seek training to gain confidence in their abilities and skills needed to venture, stressing the importance of skills such as business strategy, creativity, commitment and motivation and the importance of networking
Internacional
Si
JCR del ISI
No
Título de la revista
Advances in Education Research
ISSN
2160-1070
Factor de impacto JCR
Información de impacto
Volumen
7
DOI
Número de revista
Desde la página
111
Hasta la página
117
Mes
SIN MES
Ranking
Esta actividad pertenece a memorias de investigación
Participantes
  • Autor: Susana Sastre Merino (UPM)
  • Autor: Francisca Gómez Gajardo (UPM)
  • Autor: Ignacio de los Rios Carmenado (UPM)
Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Planificación y Gestión sostenible del desarrollo rural/local
  • Departamento: Proyectos y Planificación Rural
S2i 2021 Observatorio de investigación @ UPM con la colaboración del Consejo Social UPM
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNCIDE 2011 (OTR-2011-0236)
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNPACTO (IPT-020000-2010-22)