Observatorio de I+D+i UPM

Memorias de investigación
Artículos en revistas:
Optimal and Long-Term Dynamic Transport Policy Design. Seeking Maximum Social Welfare through a Pricing Scheme.
Año:2012
Áreas de investigación
  • Ingenierías,
  • Transporte
Datos
Descripción
This paper presents an alternative approach to the decision-making process in transport strategy design. The study explores the possibility of integrating forecasting, assessment and optimization procedures in support of a decision-making process designed to reach the best achievable scenario through mobility policies. Long-term evaluation, as required by a dynamic system such as a city, is provided by a strategic Land-Use and Transport Interaction (LUTI) model. The social welfare achieved by implementing mobility LUTI model policies is measured through a cost-benefit analysis and maximized through an optimization process throughout the evaluation period.
Internacional
Si
JCR del ISI
Si
Título de la revista
International Journal of Sustainable Transportation
ISSN
1556-8318
Factor de impacto JCR
0,951
Información de impacto
Datos JCR del año 2011
Volumen
2012
DOI
Número de revista
Desde la página
1
Hasta la página
1
Mes
OCTUBRE
Ranking
Esta actividad pertenece a memorias de investigación
Participantes
  • Autor: Luis Ángel Guzmán
  • Autor: Daniel de la Hoz Sánchez
  • Autor: Andres Monzon De Caceres (UPM)
Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Planificación del Transporte
  • Centro o Instituto I+D+i: Centro de Investigación del Transporte
S2i 2021 Observatorio de investigación @ UPM con la colaboración del Consejo Social UPM
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNCIDE 2011 (OTR-2011-0236)
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNPACTO (IPT-020000-2010-22)