Memorias de investigación
Ponencias en congresos:
Análisis de tipologías de segmentación de usuarios en comercio electrónico
Año:2012

Áreas de investigación
  • Humanidades y ciencias sociales

Datos
Descripción
Despite the growth experienced by e-commerce in recent years, results in terms of adoption rates and revenue are still far from the predictions made a few years ago. In order to achieve the expected growth rates, characteristics of con-sumers have to be studied so that an offer adapted to the customers? needs may be developed. In recent years, various methods have been used to perform consumer segmentations. In this paper we have analyzed and classified the articles published on e-commerce segmentation according to five criteria: country, target audience, type of segmentation variables, objective of segmentation and influence of product types. The results of the analysis show a small number of papers, mainly empiri-cal, that have provided only partial conclusions. New research options are pro-posed in the final section.
Internacional
Si
Nombre congreso
6th International Conference on Industrial Engineering and Industrial Management - XVI Congreso de Ingeniería de Organización
Tipo de participación
960
Lugar del congreso
Vigo (España)
Revisores
Si
ISBN o ISSN
978-84-938642-5-5
DOI
Fecha inicio congreso
18/07/2012
Fecha fin congreso
20/07/2012
Desde la página
1500
Hasta la página
1507
Título de las actas
6th International Conference on Industrial Engineering and Industrial Management - XVI Congreso de Ingeniería de Organización

Esta actividad pertenece a memorias de investigación

Participantes

Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Innovación, Propiedad industrial y Política tecnológica (INNOPRO)
  • Centro o Instituto I+D+i: Centro de Domótica Integral, CEDINT
  • Departamento: Ingeniería de Organización, Administración de Empresas y Estadística