Observatorio de I+D+i UPM

Memorias de investigación
Ponencias en congresos:
The Construction of ?Artifacts?, Physical Handmade Devices, as an Educational Method in Civil Engineering
Año:2012
Áreas de investigación
  • Ingenieria civil
Datos
Descripción
The paper describes the experience of educational innovation made during three academic years in civil engineering courses through the construction of physical devices made by students themselves. Instead of IT related issues in education, we propose a physical approach to the matters related to civil engineering: structural engineering, hydraulics, mechanics, etc. The goal of this exercise is the stimulation of parts of the brain that normally remains passive during the working process with computers. It has been well proven than the use of hands involves contact with reality and demands a new approach of stimulating creativity
Internacional
Si
Nombre congreso
INTED 2012: 6th International Technology, Education and Development Conference.
Tipo de participación
960
Lugar del congreso
Revisores
Si
ISBN o ISSN
978-84-615-5563-5
DOI
Fecha inicio congreso
05/03/2012
Fecha fin congreso
07/03/2012
Desde la página
6315
Hasta la página
6322
Título de las actas
INTED 2012 International Technology, Education and Development Conference PROCEEDINGS
Esta actividad pertenece a memorias de investigación
Participantes
  • Autor: Miguel Aguilo Alonso (UPM)
  • Autor: Jorge Bernabeu Larena (UPM)
  • Autor: Patricia Hernandez Lamas (UPM)
Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Paisaje Cultural. Intervenciones contemporáneas en la ciudad y el territorio
S2i 2021 Observatorio de investigación @ UPM con la colaboración del Consejo Social UPM
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNCIDE 2011 (OTR-2011-0236)
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNPACTO (IPT-020000-2010-22)