Memorias de investigación
Capítulo de libro:
Optimal linear model for piezoelectric materials involved in road traffic energy harvesting applications
Año:2012

Áreas de investigación
  • Física química y matemáticas,
  • Ingeniería eléctrica, electrónica y automática

Datos
Descripción
Abstract: The optimal topological structure of the piezoelectric materials involved in road traffic harvesters is covered with the linearized models obtained using practical measurements. The behavior of that harvesters is analyzed in order to obtain practical results that guarantees the optimal tracked maximum power point of operation. Our specifically designed (patent pending) test bench generates regular traffic that emulates the real road traffic. In order to compare the measured response from the simulation test bench, data were collected from a real traffic sensing installation, build in an inner road of our University Campus. Experimental results are presented for piezoelectric cable, although the results obtained from a commercial piezoelectric are presented to explore the effect of mechanical amplification in order to improve the previous results.
Internacional
Si
DOI
10.1109/IECON.2012.6388617
Edición del Libro
2000
Editorial del Libro
IEEE, Piscataway, NJ, USA
ISBN
978-1-4673-2419-9
Serie
Título del Libro
/IECON.2012.6388617
Desde página
1110
Hasta página
1115

Esta actividad pertenece a memorias de investigación

Participantes

Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Propiedades ópticas, eléctricas y magnéticas de materiales y sus aplicaciones (POEMMA)
  • Centro o Instituto I+D+i: Centro de Materiales y Dispositivos Avanzados para Tecnologías de Información y Comunicaciones
  • Departamento: Sistemas Electrónicos y de Control
  • Departamento: Física Aplicada a las Tecnologías de la Información