Observatorio de I+D+i UPM

Memorias de investigación
Capítulo de libro:
Filament Vortex and Global Instability Analysis of the Crow Mode
Año:2014
Áreas de investigación
  • Mecánica de fluidos,
  • Ingeniería aeronaútica
Datos
Descripción
Aircraft trailing vortices and their wakes are important to understand in order to shorten the minimum aircraft distances for safe operation in commercial flights. The mechanisms of wake destruction are studied by predictions by both inviscid filament vortex and viscous BiGlobal instability analyses. The two methods have already been applied to the wake problem, but a more detailed comparison is carried out here. The results show excellent agreement between the two methodologies predicting the long wave symmetric instability of a counter-rotating pair of vortices, namely the Crow instability, even at low Reynolds numbers.
Internacional
Si
DOI
10.1007/978-3-319-06260-0_35
Edición del Libro
Editorial del Libro
Springer
ISBN
978-3-319-06259-4
Serie
5980
Título del Libro
Instability and Control of Massively Separated Flows
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Esta actividad pertenece a memorias de investigación
Participantes
  • Autor: Juan Angel Tendero Ventanas (UPM)
  • Autor: Pedro Paredes Gonzalez (UPM)
  • Autor: Miquel Roura (Gamesa Innovation and Technology S.L.)
  • Autor: Rama Govindarajan (TIFR Centre for Interdisciplinary Sciences)
  • Autor: Vassilios Theofilis (UPM)
Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Departamento: Mecánica de Fluidos y Propulsión Aeroespacial
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