Memorias de investigación
Ponencias en congresos:
Diferencias y relaciones entre los Intangibles: Identidad, Imagen y Reputación Organizacional
Año:2013

Áreas de investigación
  • Educación,
  • Contextos y procesos educativos generales,
  • Sistema educativo e instituciones educativas

Datos
Descripción
The main objective of this research is to review in the academic literature the terms Corporate Identity, Corporate Image and Organizational Reputation in an effort to condense and organize the existing knowledge in the field of business, in order to help clarify the ambiguity that is generated when using these terms in business and academic circles as manifested by the resistence of problems in identifying the differences among them. The methodology followed consists of a strategy which corresponds to a non-experimental descriptive design, which uses three criteria to review the state of the art. This approach can help identify a set of aspects that are considered to have been insufficiently addressed in the studies conducted to date, in order to contribute to the accurate differentiation of the terms.
Internacional
Si
Nombre congreso
LACCEI-2013
Tipo de participación
960
Lugar del congreso
Cancún, Mexico
Revisores
Si
ISBN o ISSN
978-0-9822896-6-2
DOI
Fecha inicio congreso
14/08/2013
Fecha fin congreso
16/05/2013
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Título de las actas
Innovation in Engineering, Technology and Education for Competitiveness and Prosperity

Esta actividad pertenece a memorias de investigación

Participantes

Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Ingeniería de la Calidad Alimentaria
  • Departamento: Ingeniería de Organización, Administración de Empresas y Estadística