Memorias de investigación
Artículos en revistas:
A review and a conceptual framework of the key value drivers of mass customisation
Año:2013

Áreas de investigación
  • Psicología del marketing y del comportamiento del consumidor,
  • Economía,
  • Empresa,
  • Actividad de la empresa

Datos
Descripción
The aim of this paper is to conceptualise the key value drivers of mass customisation in order to provide a structured approach to explain the added value that customers attribute to mass customised products. We assume that the added value of mass customisation is ultimately reflected in an increased willingness to pay. Previous studies show diverse results concerning customers? willingness to pay for mass customised products. We contribute to the existing body of research by suggesting and discussing the influence of general product characteristics and factors of the mass customisation approach on the key value drivers of mass customisation. Furthermore, the development of a conceptual framework offers explanations for the dissimilarity in customers? willingness to pay and advances the knowledge about the value increment of mass customised products as perceived by customers.
Internacional
Si
JCR del ISI
No
Título de la revista
International Journal of Technology Marketing
ISSN
1741-8798
Factor de impacto JCR
Información de impacto
Volumen
8
DOI
10.1504/IJTMKT.2013.056832
Número de revista
4
Desde la página
411
Hasta la página
430
Mes
OCTUBRE
Ranking

Esta actividad pertenece a memorias de investigación

Participantes

Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Ingeniería de la Calidad Alimentaria
  • Departamento: Ingeniería de Organización, Administración de Empresas y Estadística