Observatorio de I+D+i UPM

Memorias de investigación
Ponencias en congresos:
Establishing a New Paradigm for Teaching Mathematics at Engineering Schools
Año:2013
Áreas de investigación
  • Matemáticas
Datos
Descripción
This paper analyzes an ideal model of teaching, thinking after 5-10 years in Universities in the world. We propose the collaborative work for a fruitful learning. According with that, we expose some of our previous projects in this area and some ideas for the ?global education?, focused on the teaching and learning of mathematics to engineering students. Furthermore we explain some of our initiatives for implementing the "Bologna process?. Aspects related to the learning and assessments will be analyzed. The establishment of the new teaching paradigm has to change the learning process and we will suggest some possible initiatives for adapting the learning to the new model. The paper ends by collecting some conclusions.
Internacional
Si
Nombre congreso
3th International Conference The Future of Education
Tipo de participación
960
Lugar del congreso
Florencia (Italia)
Revisores
Si
ISBN o ISSN
978-88-6292-386-6
DOI
Fecha inicio congreso
13/06/2013
Fecha fin congreso
14/06/2013
Desde la página
177
Hasta la página
181
Título de las actas
The Future of Education
Esta actividad pertenece a memorias de investigación
Participantes
  • Autor: Alfonsa Garcia Lopez (UPM)
  • Autor: Francisco Garcia Mazario (UPM)
  • Autor: Agustin de la Villa Cuenca (UPM)
  • Autor: A Lois
  • Autor: A Martín
  • Autor: A Milevicich
  • Autor: G Rodríguez
Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Departamento: Matemática Aplicada (E.U.I.T. Industrial)
S2i 2021 Observatorio de investigación @ UPM con la colaboración del Consejo Social UPM
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNCIDE 2011 (OTR-2011-0236)
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNPACTO (IPT-020000-2010-22)