Observatorio de I+D+i UPM

Memorias de investigación
Ponencias en congresos:
Formative criterion-based assessment for Moodle quizzes using intelligent computing
Año:2013
Áreas de investigación
  • Ciencias de la computación y tecnología informática
Datos
Descripción
This paper describes the use of the granular linguistic model of a phenomenon (GLMP) to model the assessment of integer arithmetic learning and implement the automated generation of a formative criterion-based assessment report in natural language, as well as a numerical grade. The report is generated based exclusively on the objective scores automatically generated by Moodle quizzes. GLMP is based on fuzzy logic and the computational theory of perceptions, and uses inference systems based on linguistic rules.
Internacional
Si
Nombre congreso
2013 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON)
Tipo de participación
960
Lugar del congreso
Technische Universität Berlin, Berlin, Germany
Revisores
Si
ISBN o ISSN
2165-9559
DOI
doi: 10.1109/EduCon.2013.6530220
Fecha inicio congreso
13/03/2013
Fecha fin congreso
15/03/2013
Desde la página
940
Hasta la página
946
Título de las actas
Global Engineering Education Conference (EDUCON), 2013 IEEE
Esta actividad pertenece a memorias de investigación
Participantes
  • Autor: Maria Gloria Sanchez Torrubia (UPM)
  • Autor: M.del Carmen Torres Blanc (UPM)
  • Autor: Gracian Triviño (European Centre for Soft Computing)
Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Departamento: Matemática Aplicada (Facultad de Informática)
S2i 2021 Observatorio de investigación @ UPM con la colaboración del Consejo Social UPM
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNCIDE 2011 (OTR-2011-0236)
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNPACTO (IPT-020000-2010-22)