Observatorio de I+D+i UPM

Memorias de investigación
Artículos en revistas:
Strategies for avoiding preference profiling in agent-based e-commerce environments
Año:2014
Áreas de investigación
  • Telemática
Datos
Descripción
In this paper, we focus on preference profiling, which is a well-known threat to users' privacy. Specifically, we review strategies for customers' agents to prevent seller agents from obtaining accurate preference profiles of the former group by using data mining techniques. We experimentally show the efficacy of each of these strategies and discuss their suitability in different situations. Our experimental results show that customers can improve their privacy notably with these strategies
Internacional
Si
JCR del ISI
Si
Título de la revista
Applied Intelligence
ISSN
0924-669X
Factor de impacto JCR
1,853
Información de impacto
(Sin índice en momento de publicación)
Volumen
DOI
Número de revista
40
Desde la página
127
Hasta la página
142
Mes
ENERO
Ranking
Esta actividad pertenece a memorias de investigación
Participantes
  • Autor: Celia Gutiérrez (Univ. Complutense de Madrid)
  • Autor: Iván García.-Magariño (UNED)
  • Autor: Emilio Serrano Fernandez (UPM)
  • Autor: Juan Botía (Univ. Murcia)
Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Departamento: Ingeniería de Sistemas Telemáticos
S2i 2021 Observatorio de investigación @ UPM con la colaboración del Consejo Social UPM
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNCIDE 2011 (OTR-2011-0236)
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNPACTO (IPT-020000-2010-22)