Observatorio de I+D+i UPM

Memorias de investigación
Ponencias en congresos:
Collision avoidance system using braking and steering autonomous manoeuvers
Año:2014
Áreas de investigación
  • Ingeniería mecánica, aeronaútica y naval,
  • Ingeniería eléctrica, electrónica y automática
Datos
Descripción
Most collision avoidance systems warn the driver or act on the brake pedal in order to reduce speed and stop the vehicle when an obstacle is detected on the vehicle trajectory. In some cases, braking is not effective enough and other kind of manoeuvre is required. This paper presents a system that looks for free areas around the vehicle and moves it to those areas when a dangerous situation is detected. The system acts automatically on the brake and accelerator pedals and on the steering system.
Internacional
Si
Nombre congreso
FISITA 2014 World Automotive Congress
Tipo de participación
960
Lugar del congreso
Maastricht, The Netherlands
Revisores
Si
ISBN o ISSN
CDP08UPM
DOI
Fecha inicio congreso
02/06/2014
Fecha fin congreso
06/06/2014
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10
Título de las actas
proceedings from the FISITA 2014 World Automotive Congress held in Maastricht, the Netherlands from 02-06 June.
Esta actividad pertenece a memorias de investigación
Participantes
  • Autor: Felipe Jimenez Alonso (UPM)
  • Autor: Jose Eugenio Naranjo Hernandez (UPM)
Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Grupo de Inv. en Seguridad e Impacto Medioambiental de Vehículos y Transportes (GIVET)
  • Departamento: Inteligencia Artificial
  • Centro o Instituto I+D+i: Instituto Universitario de Investigación del Automóvil (INSIA)
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