Memorias de investigación
Artículos en revistas:
Do classes in cooperative classrooms have a positive influence on creativity and teamwork skills for engineering students?
Año:2014

Áreas de investigación
  • Ingenierías

Datos
Descripción
We describe the new methodologies applied within cooperative classrooms by some professors, and present the procedure for measuring students? perception of their own learning outcomes, skill improvements, and overall satisfaction with the use of this kind of classroom. For this project, 250 students enrolled in several subjects answered a questionnaire. The features of the subjects involved in the project are widely disparate.Wepresent the results of the statistical analysis with special emphasis on creativity and teamwork skills, and we conclude that the use of cooperative classroom has a positive influence on the acquisition of these skills. This work has the added value of being the first analysis of student perception of the use of cooperative classroom in the acquisition of creativity and teamwork skills.
Internacional
Si
JCR del ISI
Si
Título de la revista
International Journal of Engineering Education
ISSN
0949-149X
Factor de impacto JCR
0,36
Información de impacto
Volumen
30
DOI
Número de revista
6
Desde la página
1
Hasta la página
12
Mes
SIN MES
Ranking

Esta actividad pertenece a memorias de investigación

Participantes

Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Estadística computacional y Modelado estocástico
  • Grupo de Investigación: Ingeniería de Organización y Logística
  • Grupo de Investigación: Ciencias de la Computación en la Educación y en la Representación del Conocimiento
  • Centro o Instituto I+D+i: Centro de Automática y Robótica (CAR). Centro Mixto UPM-CSIC
  • Departamento: Ingeniería de Organización, Administración de Empresas y Estadística
  • Departamento: Automática, Ingeniería Eléctrica y Electrónica e Informática Industrial