Observatorio de I+D+i UPM

Memorias de investigación
Artículos en revistas:
Railway Rapid Transit timetables with variable and elastic demand
Año:2014
Áreas de investigación
  • Matemáticas,
  • Ingenierías
Datos
Descripción
The aim of this paper is to provide an optimization model which, unlike the majority of previous works, considers a variable demand profile along a whole design day. So, one aspect to stand out in our model is the case of elastic demand, which leads to passengers may select an alternative transportation mode and as a result, income of service providers can be seriously compromised. The mode choice is modeled using two alternative methods, a sigmoid function and a Logit model which influence the headway calculation. With the purpose of obtaining optimal departure times, a minimization of the loss of passengers is required. Finally, the model is applied to a real case and the computational results are shown.
Internacional
Si
JCR del ISI
No
Título de la revista
Procedia - Social and Behavioral Sciences
ISSN
1877-0428
Factor de impacto JCR
Información de impacto
Volumen
111 (2014)
DOI
Número de revista
Desde la página
538
Hasta la página
548
Mes
SIN MES
Ranking
Esta actividad pertenece a memorias de investigación
Participantes
  • Autor: Alejandro Zarzo Altarejos (UPM)
Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Teoría de Aproximación Constructiva y Aplicaciones
  • Departamento: Matemáticas del Área Industrial
S2i 2021 Observatorio de investigación @ UPM con la colaboración del Consejo Social UPM
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNCIDE 2011 (OTR-2011-0236)
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNPACTO (IPT-020000-2010-22)