Observatorio de I+D+i UPM

Memorias de investigación
Artículos en revistas:
Parent participation and academic performance: Pisa cross-national perspective (reading and mathematics)
Año:2016
Áreas de investigación
  • Ciencias sociales,
  • Economía
Datos
Descripción
This paper studies the impact of different types of parental involvement on the students? performance on both reading and mathematics. We analyze the results of PISA surveys for the 9 countries that implemented the PISA parental questionnaire in 2009 (reading) and 2012 (mathematics). We find that daily parental involvement in academic homework is a good predictor for the students? underperformance and meetings between parents and teachers are negatively/positively correlated to the students? performance when the meeting is at the parents?/teachers? initiative. Parental involvement with children at home is also found as a positive factor but parental involvement in extra-curricular activities at school seems to be insignificant.
Internacional
Si
JCR del ISI
No
Título de la revista
European Journal of Social Sciences
ISSN
1450-2267
Factor de impacto JCR
Información de impacto
Volumen
DOI
Número de revista
53
Desde la página
228
Hasta la página
240
Mes
OCTUBRE
Ranking
Esta actividad pertenece a memorias de investigación
Participantes
  • Autor: Jose Maria Fernandez-Crehuet Santos (UPM)
Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Innovación, Propiedad industrial y Política tecnológica (INNOPRO)
  • Departamento: Ingeniería de Organización, Administración de Empresas y Estadística
S2i 2021 Observatorio de investigación @ UPM con la colaboración del Consejo Social UPM
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNCIDE 2011 (OTR-2011-0236)
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNPACTO (IPT-020000-2010-22)