Observatorio de I+D+i UPM

Memorias de investigación
Ponencias en congresos:
Influence of assessment in the teaching-learning process in the Higher Education
Año:2014
Áreas de investigación
  • Ingeniería civil y arquitectura
Datos
Descripción
The new European Higher Education Area (EHEA) involves a change in the way of understanding learning and the teacher?s work. In this field, assessment is a very important aspect in education. It influences determinedly in the process of helping and encouraging the students to learn and understand their progresses in learning. This paper shows, from the results obtained in the subject ?Concrete as a Structural Material?, of fourth grade in Building Degree, the factors which affect the teaching-learning process through assessment
Internacional
Si
Nombre congreso
International Educational Technology Conference IETC
Tipo de participación
960
Lugar del congreso
Chicago, Estados Unidos
Revisores
Si
ISBN o ISSN
1877-0428
DOI
10.1016/j.sbspro.2015.01.497
Fecha inicio congreso
03/09/2014
Fecha fin congreso
05/09/2014
Desde la página
458
Hasta la página
465
Título de las actas
Libro de Actas del Congreso
Esta actividad pertenece a memorias de investigación
Participantes
  • Autor: Alfonso Cobo Escamilla (UPM)
Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Departamento: Tecnología de la Edificación
S2i 2021 Observatorio de investigación @ UPM con la colaboración del Consejo Social UPM
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNCIDE 2011 (OTR-2011-0236)
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNPACTO (IPT-020000-2010-22)