Memorias de investigación
Ponencias en congresos:
Train Scheduling in High Speed Railways: Considering Competitive Effects
Año:2014

Áreas de investigación
  • Ingeniería aeronaútica

Datos
Descripción
The railway planning problem is usually studied from two different points of view: macroscopic and microscopic. We propose a macroscopic approach for the high-speed rail scheduling problem where competitive effects are introduced. We study train frequency planning, timetable planning and rolling stock assignment problems and model the problem as a multi-commodity network flow problem considering competitive transport markets. The aim of the presented model is to maximize the total operator profit. We solve the optimization model using realistic problem instances
Internacional
Si
Nombre congreso
PANAM 2014
Tipo de participación
960
Lugar del congreso
Santander
Revisores
Si
ISBN o ISSN
DOI
Fecha inicio congreso
11/06/2014
Fecha fin congreso
13/06/2014
Desde la página
51
Hasta la página
60
Título de las actas
Procedia Social Social and Behavior Science V162

Esta actividad pertenece a memorias de investigación

Participantes
  • Autor: Luis Cadarso Morga Univ. Rey Juan Carlos
  • Autor: Angel Marin Gracia UPM
  • Autor: José Luis Espinosa
  • Autor: Ricardo García Ródenas

Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Departamento: Matemática Aplicada a la Ingeniería Aeroespacial