Memorias de investigación
Ponencias en congresos:
Spontaneous emotional speech recordings through a cooperative online video game
Año:2015

Áreas de investigación
  • Ciencias de la computación y tecnología informática

Datos
Descripción
Most of emotional speech databases are recorded by actors and some of spontaneous databases are not free of charge. To progress in emotional recognition, it is necessary to carry out a big data acquisition task. The current work gives a methodology to capture spontaneous emotions through a cooperative video game. Our methodology is based on three new concepts: novelty, reproducibility and ubiquity. Moreover, we have developed an experiment to capture spontaneous speech and video recordings in a controlled environment in order to obtain high quality samples.
Internacional
No
Nombre congreso
CoSECiVi 2015: II Congreso de la Sociedad Española para las Ciencias del Videojuego
Tipo de participación
960
Lugar del congreso
Barcelona
Revisores
Si
ISBN o ISSN
1613-0073
DOI
Fecha inicio congreso
24/06/2015
Fecha fin congreso
24/06/2015
Desde la página
122
Hasta la página
130
Título de las actas
Proceedings of CoSECiVi 2015

Esta actividad pertenece a memorias de investigación

Participantes

Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Informática Aplicada al Procesado de Señal e Imagen
  • Centro o Instituto I+D+i: Centro de tecnología Biomédica CTB
  • Departamento: Arquitectura y Tecnología de Sistemas Informáticos