Memorias de investigación
Capítulo de libro:
Exploring Student Interactions: Learning Analytics Tools for Student Tracking
Año:2015

Áreas de investigación
  • Recursos y tecnologías en educación,
  • Las tecnologías de la información y la comunicación (tic) en educación,
  • Procesos de enseñanza-aprendizaje virtuales

Datos
Descripción
This paper presents four categories of learning analytics tools: dashboards, ad hoc tools, tools for analysis of specific issues, and learning analytics frameworks, and details the characteristics of a selection of tools within each category: (1) Moodle Dashboard and Moodle default reporting tool; (2) Interactions and Teamwork Assessment Tool; (3) SNAPP, GraphFES and Moodle Engagement Analytics; and (4) VeLA and GISMO. The study investigates how these tools can be applied to the analysis of courses by using real data from a course that made intensive use of forums, wikis, web resources, videos, quizzes and assignments. The discussion that follows points out how the different tools complement each other, and suggests the implementation of basic dashboards in learning platforms and the use of external frameworks for learning analytics.
Internacional
Si
DOI
10.1007/978-3-319-20609-7_6
Edición del Libro
1
Editorial del Libro
Springer International Publishing
ISBN
978-3-319-20608-0
Serie
Lecture Notes in Computer Science
Título del Libro
Learning and Collaboration Technologies
Desde página
50
Hasta página
61

Esta actividad pertenece a memorias de investigación

Participantes
  • Autor: Miguel Ángel Conde Universidad de León
  • Autor: Angel Hernandez Garcia UPM
  • Autor: Francisco J. García Peñalvo Universidad de Salamanca
  • Autor: María Luisa Sein Echaluce Universidad de Zaragoza

Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Innovación, Propiedad industrial y Política tecnológica (INNOPRO)
  • Centro o Instituto I+D+i: Centro de Domótica Integral, CEDINT
  • Departamento: Ingeniería de Organización, Administración de Empresas y Estadística