Memorias de investigación
Ponencias en congresos:
Exploring student interactions: Learning analytics tools for student tracking
Año:2015

Áreas de investigación
  • Las tecnologías de la información y la comunicación (tic) en educación

Datos
Descripción
This paper presents four categories of learning analytics tools: dashboards, ad hoc tools, tools for analysis of specific issues, and learning analytics frameworks, and details the characteristics of a selection of tools within each category: 1) Moodle Dashboard and Moodle default reporting tool; 2) Interactions and Teamwork Assessment Tool; 3) SNAPP, GraphFES and Moodle Engagement Analytics; and 4) VeLA and GISMO. The study investigates how these tools can be applied to the analysis of courses by using real data from a course that made intensive use of forums, wikis, web resources, videos, quizzes and assignments. The discussion that follows points out how the different tools complement each other, and suggests the implementation of basic dashboards in learning platforms and the use of external frameworks for learning analytics.
Internacional
Si
Nombre congreso
17th International Conference on Human-Computer Interaction, HCI International 2015
Tipo de participación
960
Lugar del congreso
Los Angeles (EE.UU.)
Revisores
Si
ISBN o ISSN
3319209000
DOI
Fecha inicio congreso
02/08/2015
Fecha fin congreso
07/08/2015
Desde la página
50
Hasta la página
61
Título de las actas
Human-Computer Interaction: Design and Evaluation: 17th International Conference, HCI International 2015, Los Angeles, CA, USA, August 2-7, 2015

Esta actividad pertenece a memorias de investigación

Participantes
  • Autor: Miguel Á. Conde Universidad de León
  • Autor: Angel Hernandez Garcia UPM
  • Autor: Francisco J. García-Peñalvo Universidad de Salamanca
  • Autor: María L. Sein-Echaluce Universidad de Zaragoza

Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Innovación, Propiedad industrial y Política tecnológica (INNOPRO)
  • Centro o Instituto I+D+i: Centro de Domótica Integral, CEDINT
  • Departamento: Ingeniería de Organización, Administración de Empresas y Estadística