Memorias de investigación
Ponencias en congresos:
CHALLENGES OF ADAPTING ENGLISH MEDIUM INSTRUCTION INTO THE SPANISH UNIVERISTY CURRICULA AND SOME NOVEL SOLUTIONS: TECHENGLISH
Año:2015

Áreas de investigación
  • Alumnado de educación superior y enseñanza universitaria (todos los aspectos)

Datos
Descripción
The integration of the Spanish university system in the European Higher Education Area (EHEA) demands a series of concrete proposals. As we advance in the implementation of the process of Bologna, it is necessary to contemplate a new paradigm of teaching/learning. Central to this new paradigm is the adaptation of the curricula into the English language medium (EMI). Among many strategies for internationalization of the Universidad Politécnica de Madrid (UPM) under adoption, this university has funded a project TechEnglish intends to facilitate the conversion of subjects and eventually degree programs into the delivery in the English Language. This paper details a work in progress and describes the collaboration between content teachers and applied linguistics. The three collaborative actions are currently underway: observation of classes by applied linguists, seminar delivery on topics requested by the content teachers, and materials development with the help of teaching assistants. We are convinced that this collaboration is the necessary ingredient to promote teaching and learning through English at our university.
Internacional
Si
Nombre congreso
International Technology, Education and Development Conference (INTED)
Tipo de participación
OTHERS
Lugar del congreso
Madrid
Revisores
Si
ISBN o ISSN
978-84-606-5763-7
DOI
Fecha inicio congreso
02/03/2015
Fecha fin congreso
04/03/2015
Desde la página
6723
Hasta la página
6728
Título de las actas
Proceedings of INTED 2015 Conference 2nd-4th March 2015

Esta actividad pertenece a memorias de investigación

Participantes

Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Calidad de Suelos y Aplicaciones medioambientales
  • Centro o Instituto I+D+i: Centro de Biotecnología y Genómica de Plantas, CBGP
  • Departamento: Matemática Aplicada a Las Tecnologías de la Información y Las Comunicaciones
  • Centro o Instituto I+D+i: Centro de Estudios e Investigación para la Gestión de Riesgos Agrarios Medioambientales (CEIGRAM). Centro Mixto UPM-AGROMUTUA-ENESA
  • Departamento: Ingeniería Agroforestal
  • Departamento: Construcciones Arquitectónicas y su Control
  • Departamento: Matemática Aplicada
  • Departamento: Ingeniería de Organización, Administración de Empresas y Estadística
  • Departamento: Biotecnología - Biología Vegetal
  • Departamento: Producción Agraria