Memorias de investigación
Capítulo de libro:
Análisis de la información comercial de productos para el aprendizaje de física y química por indagación
Año:2015

Áreas de investigación
  • Química

Datos
Descripción
Information provided by manufacturers of different products is the basis for students to solve problems. The objectives are: to facilitate the acquisition of skills, both specific (essentially the knowledge of physical and chemical concepts) and transversal (problem solving, data analysis, teamwork...); to promote motivation of students and teachers; to encourage critical thinking; to develop educational tools contextualized in STSE (Science-Technology-Society-Environment), STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) and flipped learning environments; and to collaborate on the preparation of scientific literate citizens. The cases discussed are: (a) relationship between fuel consumption and CO 2 emissions by cars, (b) thermochemistry of domestic condensing boilers, (c) composition of toothpastes, and (d) composition of mineral waters.
Internacional
No
DOI
Edición del Libro
Editorial del Libro
Santillana
ISBN
978-84-680-3013-5
Serie
Título del Libro
III Congreso de Docentes de Ciencias: Jornadas sobre Investigación y Didáctica en ESO y Bachillerato
Desde página
211
Hasta página
219

Esta actividad pertenece a memorias de investigación

Participantes
  • Autor: Gabriel Pinto Cañon UPM
  • Autor: José María Hernández
  • Autor: Manuela Martín
  • Autor: María Teresa Martín

Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Polímeros, Caracterización y Aplicaciones
  • Departamento: Ingeniería Química Industrial y del Medio Ambiente