Observatorio de I+D+i UPM

Memorias de investigación
Artículos en revistas:
Statistical Validation of E-learning Assessment
Año:2016
Áreas de investigación
  • Arquitectura,
  • Principios y fines de la educación,
  • Didáctica de las ciencias experimentales,
  • Investigación educativa
Datos
Descripción
This paper focuses on how to fulfill the objectivity and reliability goals, as well as the efficiency of the e-learning evaluation tools, and their integration in a blended evaluation system. In order to contribute to these goals, a new branch of statistics, i.e. ?Statistical Learning?, has been chosen to support this study. The proposed techniques can be very simply implemented with little knowledge of arithmetic and with the help of a standard spreadsheet. These techniques can allow us to get the whole picture of the evaluation procedure output, in order to systematically sort the main categories of the different students, and to easily identify the outliers for further assessment.
Internacional
Si
JCR del ISI
No
Título de la revista
Teacher Education and Curriculum Studies
ISSN
0000-0000
Factor de impacto JCR
Información de impacto
Volumen
DOI
10.11648/j.tecs.20160101.13
Número de revista
1
Desde la página
20
Hasta la página
27
Mes
SIN MES
Ranking
Esta actividad pertenece a memorias de investigación
Participantes
  • Autor: Antonio Alvaro Aznar Lopez (UPM)
Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Materiales Estructurales Avanzados y Nanomateriales
  • Departamento: Estructuras y Física de Edificación
S2i 2021 Observatorio de investigación @ UPM con la colaboración del Consejo Social UPM
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNCIDE 2011 (OTR-2011-0236)
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNPACTO (IPT-020000-2010-22)