Memorias de investigación
Artículos en revistas:
Visualizations of online course interactions for social network learning analytics
Año:2016

Áreas de investigación
  • Redes sociales,
  • Las tecnologías de la información y la comunicación (tic) en educación

Datos
Descripción
Social network learning analytics aims to extract useful information to improve the learning process, but the variety of learning management systems makes this task burdensome and difficult to manage. This study shows how Gephi, a general-purpose, open-source social network analysis application, can be used by instructors and institutions to extract and visualize relevant information that is commonly hidden or difficult to observe for course coordinators and teachers. The empirical case study uses data from one cross-curricular course with 656 students at the Open University of Catalonia (UOC) and showcases the use of Gephi as a social network learning analytics tool. The study further discusses the potential of social network learning analytics to improve online instruction by visualization of educational data.
Internacional
Si
JCR del ISI
No
Título de la revista
International Journal of Emerging Technologies in Learning
ISSN
1863-0383
Factor de impacto JCR
Información de impacto
Q3 SJR Education Q3 SJR Engineering (Miscellaneous)
Volumen
11
DOI
Número de revista
7
Desde la página
6
Hasta la página
15
Mes
JULIO
Ranking

Esta actividad pertenece a memorias de investigación

Participantes

Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Innovación, Propiedad industrial y Política tecnológica (INNOPRO)
  • Centro o Instituto I+D+i: Centro de Domótica Integral, CEDINT
  • Departamento: Ingeniería de Organización, Administración de Empresas y Estadística