Observatorio de I+D+i UPM

Memorias de investigación
Capítulo de libro:
Methodology for benefit assessment of advanced braking systems for pedestrian injury mitigation through real-world accident investigations
Año:2016
Áreas de investigación
  • Ingenierías
Datos
Descripción
Vulnerable road users? accidents are a main concern nowadays, and among them, those with pedestrian involved. Their special characteristics when interacting in traffic can cause high severity accidents. In year 2015, 367 pedestrians were killed in Spanish roads (21.7% of total fatalities in Spain), 247 of them in urban areas
Internacional
No
DOI
Edición del Libro
1
Editorial del Libro
FUNDACIÓN GENERAL DE LA UPM
ISBN
978-84-16397-46-4
Serie
Título del Libro
Proceedings of the First Symposium SEGVAUTO-TRIES-CM. Technologies for a Safe, Accessible and Sustainable Mobility. R&D+I in Automotive: RESULTS
Desde página
83
Hasta página
87
Esta actividad pertenece a memorias de investigación
Participantes
  • Autor: Fco. Javier Paez Ayuso (UPM)
  • Autor: Samuel Sanchez (INSIA)
  • Autor: Arturo Furones Crespo (UPM)
  • Autor: Francisco Martinez Gala (UPM)
Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Grupo de Inv. en Seguridad e Impacto Medioambiental de Vehículos y Transportes (GIVET)
  • Centro o Instituto I+D+i: Instituto Universitario de Investigación del Automóvil (INSIA)
  • Departamento: Ingeniería Mecánica
S2i 2022 Observatorio de investigación @ UPM con la colaboración del Consejo Social UPM
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNCIDE 2011 (OTR-2011-0236)
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNPACTO (IPT-020000-2010-22)