Observatorio de I+D+i UPM

Memorias de investigación
Artículos en revistas:
Linguistic programmes in Castilla-La-Mancha: a study of teachers¿, parents¿ and students¿ attitudes towards bilingualism in Secondary education Institutions
Año:2016
Áreas de investigación
  • Didáctica de la lengua y la literatura (en cualquier idioma),
  • Enseñanza y aprendizaje de segundas lenguas
Datos
Descripción
The present paper aims at examining students¿, teachers¿ and parents¿ attitudes toward bilingualism and foreign language learning in the region of Castilla-La-Mancha, Spain. To do so, three types of questionnaires were designed for students, teachers and parents involved in a specific linguistic programme in two secondary education schools located in the south of Castilla-La-Mancha. In particular, the study seeks to determine the relationship between bilingual education and students¿ self-concept as well as their motivation towards language learning. Besides, teachers¿ and parents¿ attitudes towards linguistic programmes and their effect on students¿ motivation are analyzed.
Internacional
Si
JCR del ISI
No
Título de la revista
Journal for Educators, Teachers and Trainers
ISSN
1989-9572
Factor de impacto JCR
Información de impacto
ERIH Plus(European Reference Index for the Humanities and Social Sciences) (Link) ESCI - Thomson Reuters (Emerging Sources Citation Index) (Link)
Volumen
7
DOI
Número de revista
1
Desde la página
210
Hasta la página
229
Mes
SIN MES
Ranking
Esta actividad pertenece a memorias de investigación
Participantes
  • Autor: Jelena Bobkina (UPM)
  • Autor: Ana Sevilla Nieto (IES. Francisco García Pavón, Spain)
Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Departamento: Lingüística Aplicada a la Ciencia y a la Tecnología
S2i 2021 Observatorio de investigación @ UPM con la colaboración del Consejo Social UPM
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNCIDE 2011 (OTR-2011-0236)
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNPACTO (IPT-020000-2010-22)